Součástí řešení informačního systému HELIOS Energo mohou být i webové aplikace,které dovolují prohlížet nebo naopak zadávat data některých agend systému v prostředí webového prohlížeče.
Jednou z klíčových aplikací tohoto typu je tzv. Zákaznický portál, který slouží koncovým odběratelům energií (domácnostem, firmám a jiným subjektům) pro elektronický přístup ke svému odběratelskému účtu. Na portálu mají k dispozici informace svých odběrných místech, přehledy dat měření spotřeb, údaje o platných smlouvách, předpisech úhrad apod. Přímo z prostředí portálu si mohou stáhnout dokumenty daňových dokladů (doklady vyúčtování, doklady o úhradách). Odběratelé zde mohou rovněž zadávat samoodečty nebo jiné podněty či požadavky týkající se jejich odběrných míst. Prostřednictvím portálu se také dozvídají řadu dalších informací (aktuální informace do dodavatele, povinná sdělení dle vyhlášky aj.).
Nová generace zákaznického webového portálu Energo, která nese číselné označení 3.0, byla poprvé představena v polovině roku 2023. Oproti předchozím generacím (1.0 a 2.0) představuje zcela nové řešení využívající novou technologickou platformu a přináší zejména tyto výhody:
- nové uživatelské rozhraní – přehlednější, intuitivnější
- lepší administrace – jednodušší obsluha, možnost využití více administrátorských účtů
- rozšířená responzivita pro přístupy prostřednictvím mob. telefonů a tabletů
- komplexnější zveřejňování dokumentů – vedle tisků daňových dokladů (faktur aj.) je nyní možné zobrazit např. i tisky smluv a jiných dokladů
- podpora zadávání úhrad prostřednictvím QR kódů
- zobrazení grafů znázorňující spotřeby na jednotlivých odběrných místech
- exporty dat měření do formátů XLSx, PDF a CSV, exporty faktur do formátu ISDOC
- strukturované zadávání zákaznických požadavků se specifikací stavu jejich řešení,
zpětnou vazbou zadavatelům a uchováním historie
První implementace u zákazníků byly zahájeny již během léta 2023. Portál začal být nasazován jak u nových zákazníků v rámci zcela nových projektu HELIOS Energo, (tedy u těch, kteří doposud neměli v provozu ani samotný informační systém), tak i u zákazníků stávajících (tedy i těch, kteří např. již provozovali některou z předchozích generací).
Zákaznický webový portál Energo generace 3.0 by měl postupně nahradit své předchůdce a jako dále rozvíjené a podporované řešení umožňovat zákazníkům a jejich odběratelům stále lepší prostředí pro sdílení informací.