Náš produkt Energo
Náš tým
Naše služby
Naši zákazníci
GDPR funkcionality
Soubory ke stažení
Náš produkt Energo
Energo je specializované softwarové řešení pro správu zákaznických dat, vybudované na platformě ekonomického informačního systému HELIOS iNuvio určené pro výrobce, distributory a obchodníky s energetickými komoditami.
Hlavní funkcí je podpora obchodních, evidenčních a ekonomických agend dodavatelů těchto komodit, a to zejména v oblasti organizace smluvních vztahů s odběrateli, zajištění fakturace dodávek, zpracování vyúčtování, nákladových kalkulací apod.
Energo a HELIOS iNuvio
Softwarové řešení Energo jako zákaznický systém je plně integrované v obecném informačním systému HELIOS iNuvio. V případě implementace obou částí (zákaznické i obecné) proto není nutné vytvářet a udržovat žádné mezisystémové můstky pro datové přenosy – veškeré evidence a procesy probíhají v jednom datovém i uživatelském prostředí.
Výhodou komplexního řešení HELIOS iNuvio Energo v sobě spojuje výhody obou oblastí:
- umožňuje zpracovávat specializované zákaznické agendy v energetice, které běžné informační systémy samy řešit neumějí
- a přitom využívat prostředí velmi rozšířeného univerzálního ERP systému, ve kterém lze řešit všechny ostatní činnosti firmy
Pro zákazníky, kteří však přesto chtějí využívat pouze funkce zákaznického systému Energo a ponechat si jiný systém pro účetnictví a ekonomické řízení, je k dispozici integrační koncept, který takové provozování umožňuje.
Náš tým
Tvůrcem a hlavním dodavatelem zákaznického systému Energo je naše společnost PC HELP, a.s.. Vývoji, implementaci a servisní podpoře zákazníků se věnujeme již od roku 2005. Za tu dobu se nám podařilo nasbírat zkušenosti u více než 60 implementačních projektů, které jsme v oboru energetiky realizovali.
Tým analytiků, programátorů a konzultantů, který má vývoj systému na starosti, je zcela autonomní a věnuje se pouze tomuto produktu. Velmi úzce přitom spolupracuje s dalšími produktovými týmy – zejména s týmem HELIOS (ten se zaměřuje na obecné moduly systému HELIOS iNuvio) a také týmem vývoje webových aplikací (ve spolupráci s ním jsou dodávány všechny webové prvky a funkce systému). Autonomie týmu na jedné straně a možnost úzké spolupráce s dalšími odborníky ve firmě PC HELP, a.s. na straně druhé, představují velkou výhodu při plánování a realizaci rozvoje produktu.
Naše služby
Instalaci softwarového produktu Energo HELIOS iNuvio provází široká škála služeb, které nabízíme. Můžete se spolehnout na konzultace, které vám pomohou seznámit se s funkcemi a používáním zákaznického systému Energo.
Nabídku služeb jsme navrhli tak, aby každý zákazník mohl dle své potřeby využít takovou formu služeb a komunikace, která mu vyhovuje. Nabízíme služby typu hotline, osobní servisní zásahy, konzultace prostřednictvím telefonu a e-mailu, vzdálený přístup do zákaznického systému Energo pomocí aplikace TeamViewer aj.
Radíme
- Doporučíme vám, jak financovat nákup software a hardware
- Poradíme vám s výběrem dotace na software a školení zaměstnanců ve vaší firmě
- Navrhneme, jak pokrýt vaše procesy softwarem Energo HELIOS iNuvio
- Pomůžeme vám s řízením procesu implementace
- Doporučíme, jak průběžně spravovat systém
Analyzujeme
- Společně s vámi specifikujeme požadavky na software
- Analyzujeme požadavky a navrhneme řešení v rámci Energo HELIOS iNuvio
- Specifikujeme cíle implementačních projektů
- Navrhneme potřebné systémové integrace
- Vytvoříme ucelený dokument předimplementační analýzy
Implementujeme
- Vytvoříme technické a systémové zázemí
- Nastavíme HELIOS iNuvio dle závěrů předimplementační analýzy
- Migrujeme data
- Přizpůsobíme HELIOS iNuvio vašim specifickým požadavkům
- Zaškolíme uživatele
- Provedeme testovací a ověřovací provoz
- Poskytneme uživatelům asistenci při náběhu systému
Dodáváme hardware
- Poradíme vám, jaký hardware vybrat
- Navrhneme vhodnou konfiguraci
- Nainstalujeme hardware
- Nastavíme prostředí pro provoz
- Zajistíme správu a údržbu hardware
- Zabezpečíme údržbu serverů
Školíme
- Zaškolíme hromadně i jednotlivce
- Přizpůsobíme školení novým zaměstnancům i zkušeným uživatelům
- Vzděláváme osobně, pomocí vzdáleného přístupu nebo prostřednictvím webináře
Naši zákazníci
Od počátků našeho působení na trhu se nám podařilo implementovat řešení Energo u mnoha typů zákazníků. Bez ohledu na uplatnění jednotlivých komodit (teplo, elektřina, plyn, voda...) jsou to především tyto skupiny firem:
Dodavatelé tepla
|
|
Pro tyto zákazníky je samozřejmě dominantní komodita teplo a systém jim tak nabízí vše, co s dodávkou tepla odběratelům souvisí (evidence smluv a odběrných míst, nastavení obchodních parametrů dodávek, zpracování měřených hodnot, energetické bilance, správa a údržba technologických celků, tvorba nákladových kalkulací apod.). Nezřídka i tito uživatelé využívají i některé funkčnosti spojené s komoditou elektřina – zejména při provozování kogeneračních jednotek nebo jiných zdrojů.
Provozovatelé lokálních distribučních soustav
|
|
|
|
|
Provozovatelé LDS jsou charakterističtí zejména potřebou zpracovávat velmi široké spektrum komodit (teplo, elektřina, plyn, voda) v různých režimech dodávky a distribuce, pro což jim zákaznický systém Energo poskytuje zcela ideální prostředí díky multikomoditnímu charakteru. Z hlediska komodit elektřina a plyn pak navíc potřebují zákazníci využít i některých specifických funkcí pro komunikaci s operátorem energetického trhu OTE a.s., které jsou v systému integrovány.
Obchodníci s elektřinou a plynem
|
|
|
|
|
Tato skupina zákazníků je významná zejména poměrně velkou dynamikou změn a z ní plynoucího důrazu na obchodní evidence. Zpravidla jsou zde zpracovávány větší objemy dat (velké počty odběrných míst). Nutná je zde podpora různých režimů dodávek (od domácností až po velkoodběratele). Rozsáhlé jsou požadavky na komunikaci s operátorem energetického trhu OTE a.s. a také na zpřístupnění některých dat odběratelům prostřednictvím webového portálu.
Provozovatelé vodovodů a kanalizací
|
|
Tito zákazníci se specializují na fakturaci vodného, stočného a srážkových vod a to zejména v rezidenčních aglomeracích. Vedle ostatních funkcí využívají zejména podpory příslušné vyhlášky MZe o vyúčtování, kterou zákaznický systém Energo poskytuje. Důležitá je rovněž možnost zpracování nákladových kalkulací.
Ostatní
|
|
Funkce zákaznického systému Energo lze využít i v jiných než čistě energetických společnostech. Uplatnění zákaznického systému Energo je žádané i tam, kde jsou služby dodávány na základě dlouhodobých smluvních vztahů a kde dochází k hromadné a opakující se fakturaci. To platí zejména pro oblast jako je správa nemovitostí, kde se navíc opět objevují některé úkony spojené s oblastí energetiky s tím, že zde se jedná zpravidla o režim přefaktruace.
Základní charakteristikou a velkou výhodou zákaznického systému Energo je nepochybně to, že dokáže potřeby všech zde uvedených typů společností uspokojit v rámci jednotně koncipované aplikace.
GDPR funkcionality
HELIOS iNuvio/Energo
Pro podporu Nařízení Evropského parlamentu 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, angl. General Data Protection Regulation - GDPR) vznikla v HELIOS iNuvio nová agenda Správa osobních údajů.
Základní úroveň agendy Správa osobních údajů obsahuje:
- Nastavení přístupových práv na libovolné atributy (přehled, editory, nastav, tisk).
- Nastavení přístupových práva na přístup k navázaným dokumentům.
- Nastavení přístupových práv na sestavy (účetní, personální, mzdové)
- Universální řešení pro logování změn vč. historie (nová tabulka)
Evidenci souhlasů se zpracováním osobních údajů (základní)
Rozšířená úroveň agendy Správa osobních údajů obsahuje:
- Kategorizaci přístupových práv k atributům.
- Vytváření tříd dat charakterizujících data podle účelu, doby úschovy, právního titulu.
- Stanovení důvodů pro shromažďování údajů s vazbou na třídy dat.
- Číselník pro evidenci zdroje údajů s možností hromadných akcí.
- Rozšíření evidence souhlasů o hromadné operace a možnost vytvořit vazbu na účely, kategorie a dobu zpracování.
- Evidenci požadavků subjektů na vyhledání, výpis, výmaz, omezené zpracování.
- Sledování všech akcí uživatele a jejich záznam - protokol událostí.